Lekcje z tabletami

piątek, 16 października 2015

Kahoot, puzzle,ortografia



Czy dodawanie i odejmowanie może budzić wielkie emocje?
Pulsing HeartOczywiście, przekonali się o tym moi uczniowie. Z wypiekami na twarzach, radością, zaangażowaniem i nutką rywalizacji przystąpili do rozwiązywania quizu przygotowanego przeze mnie w programie  https://getkahoot.com/. Dzieci na swoich tabletach (za pomocą kodu QR) połączyły się ze stroną Kahoot.it aby wpisać kod quizu i przystąpić do działania:)
Emocje podkręcała muzyczka! A po każdym  zadaniu widoczny był słupkowy wynik odpowiedzi. 
Na koniec szybkie badanie opinii uczniów na temat quizu: 
- czy to była dobra zabawa, 
- czy się czegoś nauczyli, 
- czy polecają ten quiz, 
- wrażenie ogólne.
Uczniowie poprosili aby za tydzień przygotować koleją dawkę emocji ( w postaci quizu):)


Aby poćwiczyć ortografię, wybrałam  program TAGXEDO .
Przygotowałam w nim chmurę wyrazową  ( wyrazy 
z ó wymiennym). Ustawiłam kształt, kolor i czcionkę, pobrałam jako obraz.  Następnie w programie Jigsaw Planet   stworzyłam puzzle, wykorzystując zapisaną chmurę wyrazową. Dla dzieci przygotowałam mały kod QR, który został wklejony do zeszytu. Kod przeniósł uczniów szybciutko "do puzzli".
Po ułożeniu puzzli dzieci odczytywały wyrazy, zapisywały je w zeszycie, a obok zapisywały na co się wymienia dany wyraz. 




Na zakończenie zajęć rozwiązywaliśmy łamigłówki z zapałkami.
Okazało się, że wcale nie są łatwe.
Jednak warto było podjąć  wyzwanie. 
Pokonanie każdego kolejnego poziomu oznaczało ogromny sukces i wielką radość. 
Cover art     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz