Lekcje z tabletami

piątek, 13 marca 2015

Lekcja 2

Dzisiaj pracowaliśmy z 11 tabletami (na 19 osób). Całkiem nieźle. Skanowaliśmy kody QR, które zaprowadziły nas na stronę... Learning Apps - świetna platforma, na której można przygotować wiele gier i wkomponować je w temat zajęć. Tym razem przygotowałam "memo". Utrwalaliśmy poznane w tym tygodniu literki i czytaliśmy ze zrozumieniem.
A także dopasowywaliśmy wyrazy tworząc "rodzinę wyrazów".
http://LearningApps.org/view1086511

Poprosiłam o zainstalowanie  atrakcyjnej aplikacji Pic Collage, którą z przyjemnością wykorzystaliśmy na lekcji.
Aplikacja ta posiada wiele możliwości. Dla pierwszaków jednak stanowi duże wyzwanie. 
Wykonaliśmy wiele operacji. Ale po kolei.
W parach dzieci szybko odszukały tą aplikację. Wybrały tło oraz dodały zdjęcie z galerii (zrobione wcześniej ). Już było fajnie, ale to nie koniec. Trzeba było podpisać, kto jest na zdjęciu, więc zapoznawali się z klawiaturą, jak napisać wielką literę, gdzie jest spacja. Nie było to łatwe, klawiatura płatała figle i czasem znikała. Potem naklejki. Tu musieliśmy zwrócić szczególną uwagę na to, aby pobierać tylko darmowe naklejki ( trochę angielskiego, bo free, done:). Udało się. Na koniec dzieci wysyłały plakaty na  mojego maila. By prawidłowo wpisać adres i wysłać (oj nie jest łatwo)trzeba się skupić i skoncentrować.  Ćwiczymy.
Dla ułatwienia wyświetliłam na dużym ekranie podgląd mojej poczty. Dzieci mogły obserwować jak wysłane wiadomości  pojawiają się (lub nie).
Warto było podjąć to wyzwanie.




Kolej na pojedynki matematyczne, które wywołały wiele emocji. Niektórym trudno jest pogodzić się z przegraną, porażką. 
Na dywanie rzucaliśmy dużą kostką i próbowaliśmy odgadnąć ile oczek jest po drugiej stronie. Na filmie Mateusz wyjaśnia zasadę, która to tłumaczy. Po uruchomieniu aplikacji "Kostki do gry" oraz wybraniu 1 kostki dzieci starały się odgadnąć ile brakuje do 7. Zapisywały działania na kartkach, a po zakończeniu zliczały punkty. Następnie uruchamialiśmy aplikację z dwoma (łatwiejsza wersja)lub trzema (trudniejsza wersja)kostkami. Należało dodać lub odjąć oczka znajdujące się na kostkach, a wynik zaznaczyć na przygotowanych kartkach. Wyboru dot.  wersji (łatwiejsza czy trudniejsza) dzieci dokonywały samodzielnie na miarę swoich możliwości i potrzeb. Wygrywa osoba, która jako pierwsza w wyznaczonym czasie zaznaczy najwięcej  pól.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz