Lekcje z tabletami

niedziela, 8 marca 2015

Lekcja 1





Pierwszy  dzień z tabletami.(6 marca 2015 r.)
Mamy czternaście tabletów do dyspozycji. W tym jedna osoba przyniosła aż dwa (ukłony dla rodziców Poli).
Po początkowej euforii okazało się, że jeden był bez zainstalowanych aplikacji. Część tabletów nie była spersonalizowana, w jednym nie działały poprawnie aplikacje.
Wszystkie tablety były naładowane!!! Super.
Mimo wszystko udało się tak zorganizować pracę, aby dzieci pracowały w parach.

Po pierwsze ustaliliśmy zasady korzystania z tabletów, czyli stworzyliśmy REGULAMIN.

Potem  podłączyliśmy się  do  sieci  WI-FI.

Korzystaliśmy z aplikacji math duel, czyli matematycznych pojedynków. Trzeba było wykazać się refleksem i umiejętnością szybkiego liczenia. Było wiele emocji.

Aby tablet pomagał w opanowywaniu umiejętności, a nie był tylko gadżetem zajmującym czas, warto też korzystać z  kodów QR.  Wspaniałe narzędzie - ma wiele zastosowań.
W klasie kod wzbudził ogromną ciekawość, niektórzy wiedzieli co to jest, próbowali w domu odkodowywać, ale dla większości była to nowość.

Na tablicy umieściłam kody, dzieci po kolei podchodziły i odkodowywały.
Na pierwszy ogień poszła gra przygotowana specjalnie na tą okazję dla moich pierwszaków w programie Learning Aps
czyli ćwiczymy odczytywanie godzin.

Później każdy dostawał swoje kody i trenowaliśmy czytanie.
Najpierw dzieci czytały tekst na kartkach, potem  zakodowane zdania w kodach QR. Były trzy kody i pięć zdań. Należało przykleić właściwy kod obok  zdania. Wiele razy czytali i  porównywali zdania. Nauczyliśmy się korzystać z historii aplikacji odczytując te zdania. Przy zdaniach bez kodów trzeba było narysować ilustrację. Radość malująca się na twarzach dzieci  po odkodowaniu i dopasowaniu do zdania- bezcenna.

Potem bawiliśmy się z aplikacją Tangram. Ta chińska łamigłówka uczy logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię, wyzwala kreatywność.

Na koniec dzieci robiły sobie zdjęcia i przesyłały do mnie na adres e- mail.

Bardzo dużo pracy , mnóstwo nowości, ale warto było!
Już na pierwszej przerwie dzieci  pytały: - Kiedy będzie lekcja?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz