Lekcje z tabletami

piątek, 20 marca 2015

Lekcja 3

W tygodniu słyszałam, że dzieci nie mogą doczekać się piątku. A dokładniej pracy z tabletami. To mnie bardzo cieszy. 
W szkole poznajemy edukacyjne oblicze tabletu i   uczymy  się bardzo dużo. 
Coraz więcej dzieci przynosi swoje tablety. Trzeba tylko pamiętać o przynoszeniu naładowanych tabletów. 

Od kilku dni rozmawiamy na tematy "wiosenne". Dzisiaj przypominaliśmy sobie co już wiemy i uzupełnialiśmy to o nowe treści.
Po rozmowach, pracy z książką, ćwiczeniami uruchomiliśmy tablety.


Na początku  wykorzystaliśmy aplikację graficzną. Odgadywaliśmy zagadki  i zamiast mówić rysowaliśmy rozwiązanie. Dzieci świetnie się przy tym bawiły.



Zagadki:
Gdy się schowa za chmury,
Świat się staje ponury.
A weselej na świecie,
Kiedy śmieje się z góry.


Sadem kołysze i piach drogą niesie, 
przez pola leci zatrzyma się w lesie.


Mleczka nie chcą pić.
Nigdy nie biegają.
Choć mają futerka,
ogonków - nie mają.
Oj dziwne to kotki!
Wolą stać w wazonie,

niż wziąć się za psotki.





Wiosną zielony rozwija się z pąka. 
Jesienią złoty po świecie się błąka.

W czerwonych chodzi kozakach i czarno-białym kaftanie. 
Kiedy go spotkasz na łące, znak to, że wiosna nastanie.

Potem przyszedł czas na tajemnicze kody QR. 
Tym razem uczniowie dostali przysłowia wiosenne do ułożenia z rozsypanki  wyrazowej. Poprawność dzieci sprawdzały skanując kod QR i odczytując kolejny raz zdanie. Całość wklejały do zeszytu i przepisywały w liniaturze.
Poszło przyjemnie i sprawnie .



Nareszcie mogliśmy zagrać w króliczka, fascynującą matematyczną grę. Można też nadać króliczkowi imię, zmienić kolor i ubranko. Szkoda , że darmowa wersja to tylko dwa poziomy. Dzieci miały ochotę na więcej.

Umiejętność pracy w zespole, posługiwanie się nowoczesną technologią oraz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji to kluczowe kompetencje potrzebne każdemu człowiekowi, aby sprawnie funkcjonować w dorosłym życiu.
Jednak, żeby wyszukać potrzebne  informacje w sieci musieliśmy poruszyć całkiem nowy temat.
Chcieliśmy po prostu zrobić plakat z wiosennymi zdjęciami, których jest mnóstwo w internecie. 
Jak znaleźć zdjęcie (grafikę) według licencji pozwalającej na pobranie? 
Nie ma problemu jeżeli sami wykonaliśmy zdjęcie, ale jeśli nie jesteśmy autorem zdjęcia trzeba uważać na prawa autorskie. 
Uruchomiliśmy internet, weszliśmy na grafikę, która nas interesowała (wiosenna). Kliknęliśmy  "Narzędzia wyszukiwania" , Prawa do użytkowania" i wybraliśmy właściwą licencję. 
Było trochę zamieszania. Niektóre zakładki ciężko było dzieciom odnaleźć. Małe literki, nie wszystkie  jeszcze poznaliśmy. A tu rz,  ż i wiele innych nieznanych, ale dzieci pomagały sobie nawzajem. Współpraca kwitła.
Zdjęcia uczniowie musieli zapisać. Następnie w aplikacji Pic Collage zrobiliśmy plakat na powitanie wiosny. Plakaty dzieci wysłały na mojego maila. 
To był pracowity dzień.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz